DMI Tracks - Content Marketing e-læring

certified content marketing associate kurs

Dette online innholdsmarkedsføringskurset lærer deg beste praksis for innholdsmarkedsføring. Lær hvordan du lager meldinger på sosiale medier for å få besøkende til nettstedet ditt. Forstå viktigheten av søkeord på hjemmesiden din og den økende betydningen av stemmesøk. Gjennomføring av dette kurset gir en globalt anerkjent DMI-akkreditering.

 

Hvorfor skal jeg ta dette kurset?

Med fokus på karriere-klar læring, og levert gjennom en blanding av essensiell lesing, casestudier og nyttige verktøy, vil dette kurset raskt gjøre deg kjent med kjerneprinsippene og beste praksis innen innholdsmarkedsføring.

  • 5 Interaktive Moduler
  • Associate Level Sertifisering
  • 10 timer læringsinnhold i eget tempo
  • GRATIS DMI Medlemskap inkludert
  • Praktiske verktøysett og maler

Sentrale ferdigheter og kompetanser du lærer

  • Utvikle Briefs
  • SEO markedsføringskonsepter
  • Søkeord research
  • Innholdsskaping
  • Koble innhold til publikum
  • Måle innhold
  • Kanalkampanje
  • Innholdsrevisjon

Målgruppe: 

Små bedriftseiere, markedsføringseksperter, produktledere, gründere eller noen som ønsker å raskt bli dyktige innen innholdsmarkedsføring. Du trenger ingen spesifikk markedsføringsbakgrunn for å gjennomføre og lykkes med dette kurset. Dette kurset vil lede deg gjennom det grunnleggende for innholdsmarkedsføring.

Den bitformede strukturen på kurset er spesielt designet for å passe rundt din livsstil og andre forpliktelser.

Hva vil jeg oppnå?

Etter en vellykket gjennomføring av en 1-timers online eksamen vil kandidatene bli tildelt en av verdens mest anerkjente digitale markedsføringssertifiseringer. Denne Associate Level-sertifiseringen er eksklusivt designet av digitale eksperter og har relevans, anerkjennelse og faglig tyngde som er svært ettertraktet av arbeidsgiverne dine. Studentene vil også motta et globalt anerkjent sertifisert profesjonelt merke for å vise på LinkedIn -profilene sine, samtidig som de får tilgang til MyDMI-medlemsplattformen for å opprettholde sine ferdigheter mens de fortsetter å lære og vokse, for å bygge nettverk og for å få verdifulle CPD-poeng.

Innhold:

Det er fem modules i dette kurset:

  1. Personas and SEO Strategy
  2. Keywords, SEO, and Voice Search
  3. Creativity and Storytelling
  4. Channel Promotion and Collaboration
  5. Measuring Performance

1. Personas and SEO Strategy

This module teaches you how to conduct detailed customer persona research, and identify the right 'on-page' content strategy for your website

Knowledge gain: 

  • Purpose of Content Marketing
  • Buyer Personas
  • Social Media Demographics Guide for Digital Marketers
  • Developing a Brief
  • SEO Content Marketing Concepts

Toolkits included: 

  • Buyer Persona Template
  • Digital Marketing Campaign Brief

Expert Insights: 

  • Nail Your Content Strategy with Kate Talbot

2. Keywords, SEO, and Voice Search

Your website is more than just words on a page. In this module, you’ll learn how to use the right language that brings traffic to your website, and increases your revenue.

Knowledge gain: 

  • Keyword Research
  • 5 Usability Principles That Make Visitors Stick

Toolkits included: 

  • Infographic: The 5 Steps of Keyword Research
  • Toolkit & Handbook: On-Site SEO Audit

Case Study/Webinar: 

  • Voice Search with Clark Boyd (podcast)

3. Creativity and Storytelling

Celebrate your brand by telling your own story. Ask your audience to share, like and engage. In this module we show you how to understand which messages work best for your customers.

Knowledge gain: 

  • Content Creation and Repurposing
  • Enhancing Your Creativity
  • Your Brand Story
  • Creating Great Content to Connect with Your Audiences

Toolkits included: 

  • Content Ideation Template
  • Tools and Templates for Successful Blog Posts
  • Brand Style Elements Template

Case Study/Webinar: 

  • Wimbledon
  • The Image Recognition Market
  • Lego: The Building Blocks of a Modern-Day Superbrand

Expert Insights: 

  • The Power of Design-Led Content Marketint
  • How to Write Well Online
  • Creating Great Content to Connect with Youth Audiences

4. Channel Promotion and Collaboration

From email to social media, in this module you’ll learn how to organize and measure your content output. You also get a range of toolkits designed to help you manage your content marketing efficiently.

Knowledge gain: 

  • Content Scheduling and Promotion
  • How to Build an Influencer Marketing Strategy
  • Successful Collaboration
  • Inbound Channels: Social and Content

Toolkits included: 

  • Content and Channel Matrix Template
  • Content Production Budget Tracker
  • Social Media Calendar Template
  • Email Content & Copywriting Checklist
  • 10 Steps to Creating a Social Media Strategy

Case Study/Webinar: 

  • Email Marketing Strategy - The Ultimate Blueprint
  • Walkthrough: Mailchimp Email Creation
  • The Skimm

Expert Insights: 

  • How AccuWeather uses social media to distribute content and engage users

5. Measuring Performance

A great content strategy can take your message far and wide quickly. We show you how to measure and understand what messages are working – and where.

Knowledge gain: 

  • Measuring Content Performance
  • Evaluating the Performance of SEO Content
  • Content Audit Checklist
  • The Best Social Media Metrics to Focus On

Toolkits included: 

  • Social Content Distribution & Engagement Dashboard
  • Content Audit Checklist

Expert Insights: 

  • Using Analytics to Boost Content with Stephen Walsh

Duration:

This course consists of approximately 10-hours of course content. You have up to 12 weeks to complete the course, during which time you can access your course content wherever and whenever you want. 

Exam:

It’s trouble free. The assessment is undertaken online, with a 40 question multiple choice exam. You can take this in the comfort of your own home.

Successful completion leads to an Associate level certification.