Dette online innholdsmarkedsføringskurset lærer deg beste praksis for innholdsmarkedsføring. Lær hvordan du lager meldinger på sosiale medier for å få besøkende til nettstedet ditt. Forstå viktigheten av søkeord på hjemmesiden din og den økende betydningen av stemmesøk. Gjennomføring av dette kurset gir en globalt anerkjent DMI-akkreditering.
Hvorfor skal jeg ta dette kurset?
Med fokus på karriere-klar læring, og levert gjennom en blanding av essensiell lesing, casestudier og nyttige verktøy, vil dette kurset raskt gjøre deg kjent med kjerneprinsippene og beste praksis innen innholdsmarkedsføring.
5 Interaktive Moduler
Associate Level Sertifisering
10 timer læringsinnhold i eget tempo
GRATIS DMI Medlemskap inkludert
Praktiske verktøysett og maler
Sentrale ferdigheter og kompetanser du lærer
Utvikle Briefs
SEO markedsføringskonsepter
Søkeord research
Innholdsskaping
Koble innhold til publikum
Måle innhold
Kanalkampanje
Innholdsrevisjon
Målgruppe:
Små bedriftseiere, markedsføringseksperter, produktledere, gründere eller noen som ønsker å raskt bli dyktige innen innholdsmarkedsføring. Du trenger ingen spesifikk markedsføringsbakgrunn for å gjennomføre og lykkes med dette kurset. Dette kurset vil lede deg gjennom det grunnleggende for innholdsmarkedsføring.
Den bitformede strukturen på kurset er spesielt designet for å passe rundt din livsstil og andre forpliktelser.
Hva vil jeg oppnå?
Etter en vellykket gjennomføring av en 1-timers online eksamen vil kandidatene bli tildelt en av verdens mest anerkjente digitale markedsføringssertifiseringer. Denne Associate Level-sertifiseringen er eksklusivt designet av digitale eksperter og har relevans, anerkjennelse og faglig tyngde som er svært ettertraktet av arbeidsgiverne dine. Studentene vil også motta et globalt anerkjent sertifisert profesjonelt merke for å vise på LinkedIn -profilene sine, samtidig som de får tilgang til MyDMI-medlemsplattformen for å opprettholde sine ferdigheter mens de fortsetter å lære og vokse, for å bygge nettverk og for å få verdifulle CPD-poeng.
This module teaches you how to conduct detailed customer persona research, and identify the right 'on-page' content strategy for your website
Knowledge gain:
Purpose of Content Marketing
Buyer Personas
Social Media Demographics Guide for Digital Marketers
Developing a Brief
SEO Content Marketing Concepts
Toolkits included:
Buyer Persona Template
Digital Marketing Campaign Brief
Expert Insights:
Nail Your Content Strategy with Kate Talbot
2. Keywords, SEO, and Voice Search
Your website is more than just words on a page. In this module, you’ll learn how to use the right language that brings traffic to your website, and increases your revenue.
Knowledge gain:
Keyword Research
5 Usability Principles That Make Visitors Stick
Toolkits included:
Infographic: The 5 Steps of Keyword Research
Toolkit & Handbook: On-Site SEO Audit
Case Study/Webinar:
Voice Search with Clark Boyd (podcast)
3. Creativity and Storytelling
Celebrate your brand by telling your own story. Ask your audience to share, like and engage. In this module we show you how to understand which messages work best for your customers.
Knowledge gain:
Content Creation and Repurposing
Enhancing Your Creativity
Your Brand Story
Creating Great Content to Connect with Your Audiences
Toolkits included:
Content Ideation Template
Tools and Templates for Successful Blog Posts
Brand Style Elements Template
Case Study/Webinar:
Wimbledon
The Image Recognition Market
Lego: The Building Blocks of a Modern-Day Superbrand
Expert Insights:
The Power of Design-Led Content Marketint
How to Write Well Online
Creating Great Content to Connect with Youth Audiences
4. Channel Promotion and Collaboration
From email to social media, in this module you’ll learn how to organize and measure your content output. You also get a range of toolkits designed to help you manage your content marketing efficiently.
Knowledge gain:
Content Scheduling and Promotion
How to Build an Influencer Marketing Strategy
Successful Collaboration
Inbound Channels: Social and Content
Toolkits included:
Content and Channel Matrix Template
Content Production Budget Tracker
Social Media Calendar Template
Email Content & Copywriting Checklist
10 Steps to Creating a Social Media Strategy
Case Study/Webinar:
Email Marketing Strategy - The Ultimate Blueprint
Walkthrough: Mailchimp Email Creation
The Skimm
Expert Insights:
How AccuWeather uses social media to distribute content and engage users
5. Measuring Performance
A great content strategy can take your message far and wide quickly. We show you how to measure and understand what messages are working – and where.
Knowledge gain:
Measuring Content Performance
Evaluating the Performance of SEO Content
Content Audit Checklist
The Best Social Media Metrics to Focus On
Toolkits included:
Social Content Distribution & Engagement Dashboard
Content Audit Checklist
Expert Insights:
Using Analytics to Boost Content with Stephen Walsh
Duration:
This course consists of approximately 10-hours of course content. You have up to 12 weeks to complete the course, during which time you can access your course content wherever and whenever you want.
Exam:
It’s trouble free. The assessment is undertaken online, with a 40 question multiple choice exam. You can take this in the comfort of your own home.
Successful completion leads to an Associate level certification.