Certified Digital & Social Selling Specialist e-læring

Certified Digital and Social Selling kurs e-læring

Ettersom tradisjonelle salgsmetoder ikke lenger er nok til å opprettholde suksess, har digitale verktøy og teknikker blitt en vesentlig komponent i enhver moderne selger's arsenal. Forbrukerne forsker i dag, interagerer, gjennomgår og kjøper både varer og tjenester på nettet. Dette atferdsskiftet har endret måten salgspersonell trenger å kommunisere med og påvirke kunder. Salgsteknikker som "cold calling" sliter med å få resultater, noe som betyr at vellykkede selgere må forstå hvordan de kan prospektere og pleie effektivt online, spesielt gjennom sosiale nettverk. Dette programmet er tilpasset industrien og designet av eksperter, og gir en globalt anerkjent sertifisering som kommer enhver moderne selger til gode.

Hvorfor skal jeg ta dette kurset?

Oppnå en fordel med de nyeste og mest oppdaterte digitale og sosiale salgskunnskapene som trengs for å blomstre i dagens digitale økonomi. Designet for å være et komplett verktøysett for B2B -selgere, utvikle et nytt ferdighetssett og praktisk  utforske et nytt salgsområde.

Med fokus på en klar levering av verdi som avkastning på både tid og ressurser, anbefales spesialistsertifiseringen for selgere, konsulenter, forretningsutviklingsledere og ledere på alle nivåer. Den er designet for å utstyre selgere med de beste sosiale salgsteknikkene, verktøyene og kunnskapene for å integrere digitalt i salgsprosesser, øke engasjement og øke konverteringer.

Målgruppe

Alle kan søke om sertifisert digital og sosial salgsspesialist.
Det er ikke nødvendig med bakgrunn fra en relatert disiplin. Vi anbefaler dette kurset til selgere eller personer som er interessert i å ta en karriere i bransjen.

Målet med dette sosiale salgskurset er å lære deg alt du trenger å vite om å inkorporere digitale verktøy og praksis i din sosiale salgsstrategi, slik at du kan nå dine mål, øke OTE og posisjonere deg selv som en ekspert på digital og sosial salg.

Hva vil jeg oppnå?

Etter en vellykket gjennomføring av en 1-timers eksamen, vil du bli tildelt en globalt anerkjent spesialistsertifisering innen digitalt og sosialt salg.

Sertifiserte fagfolk anerkjenner verdien av sosialt salg og å inkorporere digitale teknikker for å forbedre salgsytelsen. Du vil forstå hvordan du finner, tiltrekker og engasjerer potensielle kunder gjennom sosialt nettverk, innhold og et eksisterende nettverk. Dessuten vil du dra fordel av salgsteknikker og verktøy for å bedre pleie kundeforholdet, oppnå raskere konverteringsfrekvenser og opprettholde kontakt etter salg for å fortsette salg.

Innhold

Det er fem moduler i dette kurset:

  1. Fundamentals of Social Selling
  2. Finding & Targeting Prospects
  3. Attracting Customers
  4. Increasing Engagement
  5. Closing & Retaining

Fundamentals of Social Selling

This module will cover how the buying journey has fundamentally changed. Learn how social media helps with delivering your message and how to integrate digital sales tools.

Knowledge gain: 

  • The Changed Buying Process 
  • Key Concepts of Social Selling 
  • Advantages of Social Selling for Business

Toolkits included: 

  • Social Media Profile Checklist

Finding and Targeting Prospects

Craft and refine target personas. Use social intelligence and listening tools to monitor online interactions and behavior. Use digital research to help you show up at the right time.

Knowledge gain: 

  • Building Customer Personas 
  • Researching to Refine Personas  
  • Social Listening & Intelligence  
  • Preparing for Engagement  

Toolkits included: 

  • Prospecting Practical Toolkit
  • Buyer Persona Framework
  • CMO Persona Template

Attracting Customers

Learn techniques to show up in your target’s social feeds. Create and curate content for social selling and build a network of buyers.

Knowledge gain: 

  • The Needs of your Target Audience  
  • Creating and Curating Content 
  • Matching Content with Channels 
  • Building and Engaging your Network 

Toolkits included: 

  • Content Tool: Seek, Sense, Share

Increasing Engagement

A deep look at the needs and motivations of buyers. Curate content that they desire to see. Analyze how best to satisfy and build a lasting rapport.

Knowledge gain: 

  • Understand your Buyer  
  • Acquiring the Right Content 
  • Adding Insight for Buyers  
  • Sharing Content to Build Engagement  

Toolkits included: 

  • Content Curation with Anders Pink

Closing and Retaining

This module covers how to keep building your buyer community and use social to engage and convert more. You'll also learn how to up-sell and cross-sell via digital platforms.

Knowledge gain: 

  • Strengthening Buyer Relationships  
  • Encouraging Direct Engagement 
  • Using Social Tools to Increase Conversion 
  • Upselling and Cross-selling 
  • Building a Deeper Post-sale Relationship 

Toolkits included: 

  • BANT Practical Tool

Duration:

This course consists of approximately 6-hours of course content. You have up to 24 weeks to complete the course, during which time you can access your course content wherever and whenever you want. 

Exam:

The Assessment is a one hour exam. The certification exam is taken in one of our test centers and is included in the course price.

Candidates need to achieve a minimum of 60% to pass the exam. Your examination fee is included in the price but subsequent re-sits due to failed attempts will incur a fee of approximately €60 or NOK630 payable directly to Pearson Vue when you book your repeat attempt.

Taxes: 

Due to regulations, there will be added taxes to the listed courseprice. Taxes for e-learnings are 25%.