5 grunner til å bli en digital markedsfører

Digital markedsføring er en av flere måter å markedsføre en bedrift på i disse dager. Ved bruk av digital markedsføring sørger man for å kunne basere sin markedsføring på et datagrunnlag. Fremtiden er digital og digitale hoder er en mangel, og etterspørselen deretter.

1. Tradisjonell markedsføring versus digital markedsføring  

Tradisjonell markedsføring står ikke lenger like sterktog det kan heller ikke kopieres over til digital markedsføring. Selv om flere av prinsippene er overførbare, finnes det ikke noen snarvei fra tradisjonell markedsføring og over til digital markedsføring. Digital markedsføring handler om å jobbe annerledes med både markedsføringsprinsipper og kommunikasjon. Dette gjør at særegen kompetanse om digital markedsføring er viktig. En sertifisering hos oss gjennom det anerkjente selskapet Digital Markerting Institute, vil gi deg denne kompetansen.  

2. Resultatorientert markedsføring  

Som nevnt innledningsvis er digital markedsføring en kilde til data og det gjør det enda lettere å få oversikt over resultatene. Digital markedsføring er en god form for resultatorientert markedsføring og det gjør denne formen for markedsføring gøy å jobbe med. Du har uendelige med muligheter til å styre resultatene ved hjelp av optimalisering basert på det datagrunnlaget du skaffer deg underveis i den digitale markedsføringen.  

3. Digital markedsføring handler ikke bare om sosiale medier 

Mange assosieres digital markedsføring med sosiale medier, men det er så mye mer enn bare det. Digital markedsføring er i dag en av de viktigste formene for synlighet i mange selskaperDigital kommunikasjon er nærmest blitt en bærebjelke i hvordan selskapene utrykker seg ovenfor publikum og kunder. Rollen som digital markedsfører i et selskap er derfor en sentral rolle. Du er en viktig brikke i hvordan selskapet skal klare å vinne plassen i forbrukernes hoder. Sosiale medier bogner over av støy og budskap fra flere ulike selskaper. Det er her du må tenke annerledes og sørge for at ditt selskap får frem sitt budskap på en kraftfull måte gjennom digital markedsføring.  

4. Etterspørsel etter digitale hoder  

Som du sikkert har forstått er etterspørslene umettelig og det gjør kompetansen om digital markedsføring så verdifull. Men det er ikke bare å bli en selvutnevnt digital markedsfører, fordi dette er i dag blitt et yrke i seg selv. Det krever forståelse for verktøyene, men ikke minst hvordan synergiene i digital kommunikasjon spiller sammen.  

Det er et fåtall som i dag har reelle sertifiseringer innen digital markedsfører. Du har kanskje en Google AdwordsHubspot eller Facebook Blueprint sertifisering, men en anerkjent, industri-godkjent sertifisering mangler. I samarbeid med Digital Marketing Institute tilbyr Glasspaper e-læringer som fører til en sertifisering innen digital markedsføring og tilknyttede temaer.  

5. Fremtidsrettet karrierevalg  

Vi har et råd til deg som leser dette, invester i deg selv og bli en digital markedsfører. Våre rekrutteringsdgivere sier at dette er fremtidens karrierevalg innenfor markedsføringsbildet.  

Invester i et digitalt markedsføringskurs som er skreddersydd for dine behov og interesser, og som gir deg en attraktiv og tidsriktig kompetanse! 

 

Se vårt utvalg av digitale markedsføringskurs

Glasspaper på sosiale medier

Bli en del av Glasspaper på sosiale medier