Ukeskurs i digital markedsføring

Lær hva som må til for å lykkes med digitale medier.

På dette 5-dagers kurset vil du få en innføring i viktige byggestener for å lykkes med digitale medier og lære hvordan du selv kan gjøre viktige beslutninger for selskapet ditt. I tillegg vil du få opplæring i hvordan du selv kan håndtere annonsering, strategi, analyse, sosiale medier og søkemotoroptimalisering, som er nøkkelkunnskaper i en hvilken som helst bedrift i dag.

Målgruppe:

Kurset passer for alle som ønsker verdifull kunnskap i digital strategi. Kurset er tilpasset for både små og store selskaper, slik at alle vil få nyttig kunnskap og verktøy de kan ta med seg videre. 

Forkunnskaper:

Du må ikke ha noe kunnskap om digital strategi fra før. Det er en fordel å vite litt om Google, Google Analytics, sosiale medier og andre digitale plattformer fra før, men ikke et krav. 

Kursinnhold:

I dette kurset vil du lære alt fra hvordan du legger en god digital strategi til hvordan du gjennomfører disse tiltakene på egenhånd. 
 

Dag 1 - digital strategi

  • Oversikt over det digitale bildet.
  • Viktige verktøy for å lykkes digitalt.
  • Kartlegging av brukerne på digitale flater.
  • Introduksjon til samling av data.
  • Bruk av analyseverktøy.
  • Bruk av annonseplattformer.
  • Slik måler du verdien av hver trafikkilde.
  • Slik tar du selskapet fra A-Å.
Ønsker du kun denne dagen tilbyr vi dette som et eget 1-dags kurs i digital strategi.
 

Dag 2 - Google søk

  • Hvordan fungerer Google?
  • SEO: Fortjente posisjoner
    • Hva er søkemotoroptimalisering?
    • Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank.
    • Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater.
    • Teknisk SEO.
    • Lage innhold basert på søke-etterspørsel.
    • Lenker og sosiale medier.
  • Google AdWords/Ads: Betalte posisjoner
    • Basic gjennomgang av Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi.
    • Praktiske eksempler til hvordan Ads fungerer.
    • Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google Ads.
    • Vi viser hvordan du får en positiv ROI med Ads.
    • Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
    • Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
    • Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din.
    • Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
    • Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
    • Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.
Ønsker du kun denne dagen tilbyr vi dette som et eget 1-dags kurs i Google søk og AdWords/Ads.
 

Dag 3 - Sosiale medier

  • Basic gjennomgang av Facebook, Instagram, LinkedIn, SnapChat og YouTube-annonsering, og hvordan kanalene passer inn i din markedsstrategi.
  • Praktiske eksempler til hvordan annonsering i  sosiale medier fungerer.
  • Lage annonser som du lykkes med.
  • Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
  • Veien videre og strategier for å oppnå suksess med sosiale medier.
  • Strategi til hvordan du bygger et community.
Ønsker du kun denne dagen tilbyr vi dette som et eget 1-dags kurs i markedsføring i sosiale medier.
 

Dag 4 - Sporing, analyse og rapportering

  • Kom i gang med Google Analytics.
  • Sporing med Facebook pixel.
  • Introduksjon til Google Tag Manager.
  • Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking).
  • Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak.
  • Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak.
Ønsker du kun denne dagen tilbyr vi dette som et eget 1-dags kurs i sporing, analyse og rapportering.
 

Dag 5 - Digital strategi og oppsummering

  • Slik optimaliserer du trafikken og databasen din med A/B-testing, CRO og CRM.
  • Introduksjon til epost-markedsføring.
  • Gjennomgang av caser fra den virkelige verden.
  • Innsikt i trender som du kan kombinere med de viktige kunnskapene du har tilegnet seg.
  • Veien videre for å utvikle selskapet på sikt.

Hvorfor velge dette ukeskurset i digital markedsføring?

  • Dette er et svært attraktivt kurs å ha på din egen CV.
  • Du vil lære deg å forstå digitale medier, samtidig som du vil lære hvordan du kan gjøre viktige beslutninger selv.
  • Du vil forstå hvordan du jobber hands-on med flere viktige plattformer.
  • Du vil få veiledning og praktiske eksempler du kan ta med deg videre til ditt eget selskap.

Andre relevante kurs