Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering

Google Analytics, Facebook pixel, Google Tag Manager, Hotjar

Vet du hvordan nettsiden din fungerer? Hvordan kundene bruker siden din? Sporing av data, analyse og rapportering er en viktig del av hverdagen for deg som driver en nettside. Lær om bruk av Google Analytics, Facebook pixel, Google Tag Manager og Hotjar.

Målgruppe:

Kurset passer for alle som jobber med et nettsted eller en nettbutikk. Det spiller ingen rolle om det er en blogg, en nettavis, liten/stor nettbutikk eller en abonnementstjeneste; alle kan bruke Google Analytics og Google Tag Manager på sine egne måter.

Forkunnskaper:

Du trenger ingen forkunnskaper om Google Analytics eller Google Tag Manager. Har du tilgang til din egen Google konto så er det en fordel. Hvis du ikke har en konto fra før kan du sette opp dette her: analytics.google.com.

Kursinnhold:

  • Kom i gang med Google Analytics.
  • Sporing med Facebook pixel.
  • Introduksjon til Google Tag Manager.
  • Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking).
  • Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak.
  • Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak.

Andre relevante kurs

6. mai
1 dager
Classroom Virtual
7. mai
1 dager
Classroom Virtual
5 dager
Classroom Virtual