IT Service Management for Ledere

IT Service Management (ITSM) benyttes i en eller annen form i de fleste større virksomheter. ITSM har utviklet seg fra å fokusere på IT-drift til å omfatte både tjenesteutvikling og strategisk styring av tjenester. Med kurset Executive IT Service Management får ledere innsikt i hvordan ITSM kan bidra til bedre porteføljestyring i virksomheten.

Vi anbefaler opp til 16 deltakere.

Målgruppe:

Ledere som ønsker en oversikt over IT Service Management og hvilken betydning det kan ha for teknisk arkitektur og virksomhetsarkitektur.

Forkunnskaper:

Det er ingen formelle krav.

Bedriftsinternt kurs

Bedriftsinterne kurs er et effektivt og lønnsomt alternativ dersom flere i din bedrift har behov for kompetanseheving samtidig. Kurs kan avholdes i våre lokaler eller hos dere. Dette kurset fungerer godt som bedriftsinternt kurs og kan skreddersys ved behov.

Ta kontakt for et uforpliktende tilbud

Innhold:

Deltakerne får mer enn bare et strategisk overblikk over IT Service Management. Kurset gir svar på blant annet:

  • Hvordan kan IT Service Management styrke samhandlingen mellom IT og forretningssiden?
  • Hvordan kan IT Service Management støtte etableringen av en god IT-strategi?
  • På hvilken måte bør virksomheten bygge opp og forvalte en kunnskapsstrategi?
  • Hvordan styrke ansattes ansvarsfølelse og samtidig implementere strukturerte ITSM-prinsipper?
  • Er tjenestenivåavtaler (SLA-er) virkelig nødvendige?

Dette kurset har ingen sertifisering. 

Vil du sertifisere deg? 
ITIL Foundation

Andre relevante kurs

2. juni
3 dager
Classroom Virtual Startgaranti
7. august
2 dager
Classroom Virtual
3 dager
Classroom Virtual Startgaranti