Certified Digital Marketing Professional inkl. sertifisering

Fremtidssikre karrieren din og bli en etterspurt Certified Digital Marketing Professional ved å lære grunnleggende elementer innen digital markedsføring og oppnå forståelse for de viktigste digitale spesialiseringene; fra mobil og sosiale medier til e-post, YouTube og displayannonsering, PPC og SEO.

Målgruppe:

Denne sertifiseringen er ideell for et bredt spekter av fagfolk, inkludert markedsføringsledere, ledere, IT -ledere og toppledelse. Det er også ideelt for eiere av små bedrifter eller alle som er involvert i planlegging, implementering eller måling av digitale strategier, sammen med alle som er ivrige etter å forfølge en karriere innen digital markedsføring. Å bli en Certified Digital Marketing Professional vil være til fordel for deg uavhengig av dine ferdigheter eller erfaring, og vil gi deg muligheten til å maksimere effekten av markedsføringen din gjennom kraftige digitale verktøy.

Innhold: 

Kurset består av ti moduler som gir en grundig dekning av alle sentrale disipliner som kreves for beste praksis innen digital markedsføring.

Det er ti moduler i dette kurset:

  1. Introduction to Digital Marketing
  2. Content Marketing
  3. Social Media Marketing
  4. Search Engine Optimization (SEO)
  5. Paid Search (PPC) using Google Ads
  6. Youtube and Display Advertising
  7. Email Marketing
  8. Website Optimization
  9. Analytics with Google Analytics
  10. Digital Marketing Strategy

Sertifisering:

Exam:

Inkludert i kurset er eksamensvoucher for Certified Digital Marketing Professional. Dette er en 3-timers eksamen og kan gjennomføres ved vårt testsenter i Oslo, Bergen, Trondheim eller Stavanger. 

Eksamenen er delt i 3 seksjoner, og du trenger minimum 60% riktig for å bestå. Dersom du ikke består på første forsøk, kan du ta den på nytt mot et gebyr på 60 Euro eller rundt 630 NOK som må betales direkte til Pearson Vue.

Om Instruktøren Cathal Melinn

Cathal Melinn is a well-known Digital Marketing Director, commercial analyst & eCommerce specialist with over 17 years’ digital marketing experience.

Cathal is a respected international conference speaker, course lecturer and digital trainer. He specialises in driving complete understanding from students across a number of digital marketing disciplines including: paid and organic search (PPC & SEO), analytics, strategy and planning, social media, reporting and optimisition.  Cathal is the course director for the Digital Marketing Institute and teaches digital professionals at all levels from beginner to advanced.

Alongside his training and course work, Cathal runs his own digital marketing agency and is considered an analytics and revenue generating guru at enterprise level. He has extensive local & international experience working with top B2B & B2C brands across multiple industries.

Over his career, Cathal has worked Client-Side, in Digital Marketing Agencies and Media Owners with brands including HSBC, Amazon, Apple, Red Bull, Dell, Bord Bia, Coca Cola, Vodafone, Compare the Market, Aer Lingus and Expedia.

Hva vil jeg oppnå?

Etter en vellykket gjennomføring av en 3-timers datamaskinbasert eksamen, vil kandidatene bli tildelt en av verdens mest anerkjente digitale markedsføringssertifiseringer. Sertifiserte fagfolk vil få tilliten de trenger for å skape og styre transformative og inntektsgenererende digitale markedsføringsstrategier for selskaper i alle størrelser. Studentene vil også motta en globalt anerkjent sertifisert profesjonell merke for å vise på sine LinkedIn -profiler, samtidig som de får tilgang til MyDMI -medlemsplattformen for å opprettholde sine ferdigheter mens de fortsetter å lære og vokse, for å bygge nettverk og for å få verdifulle CPD -poeng.

Hvorfor skal jeg ta dette kurset?

Gjennom dynamiske videopresentasjoner og praktiske læringsaktiviteter (inkludert tutorials og øvelser) får du en "hands-on" læringserfaring som gjør at du kan demonstrere et sterkt fundament i digital markedsføring. Kurset dekker hovedkonseptene, teknikkene og ferdighetene som kreves for å utvikle, planlegge og implementere en effektiv digital markedsføringsstrategi.

Studenter kan forvente å:

  • Få en helhetlig forståelse og kompetanse på de viktigste områdene
    av digital markedsføring
  • Lære varige ferdigheter slik at du kan forbli relevant, uansett hva som
    trender
  • Bli med i et fellesskap av likesinnede markedsførere og bransjeeksperter
  • Fortsette å lære med kontinuerlig profesjonell utvikling (CPD)

Ved endt kurs vil studentene kunne:

  • Øke nettstedets synlighet gjennom søkemotoroptimalisering's
    teknikker
  • Få kvalifisert trafikk til nettstedet ditt via betal-per-klikk (PPC)
    reklame
  • Utføre sosiale video- og digitale displaykampanjer
  • Finne, segmentere og administrere e -postabonnenter for å planlegge
    og gjennomføre en vellykket e -postmarkedsføringskampanje
  • Bruke passende sosiale medier for forskjellige forretningsmål
    og mål
  • Måle og optimalisere kampanjene dine på sosiale medier
  • Dra nytte av mobilmarkedsføring for fordelene med mikromålretting
  • Analysere og optimalisere din generelle digitale markedsføringsaktivitet
  • Lage en formell digital markedsføringsplan for virksomheten din

Andre relevante kurs

1 dager
Classroom Virtual
11. januar
1 dager
Classroom Virtual
12. januar
1 dager
Classroom Virtual