IT Service Management for Ledere
IT Service Management (ITSM) benyttes i en eller annen form i de fleste større virksomheter. ITSM har utviklet seg fra å fokusere på IT-drift til å omfatte både tjenesteutvikling og strategisk styring av tjenester. Med kurset Executive IT Service Management får ledere innsikt i hvordan ITSM kan bidra til bedre porteføljestyring i virksomheten.
Vi anbefaler opp til 16 deltakere.
Målgruppe:
Ledere som ønsker en oversikt over IT Service Management og hvilken betydning det kan ha for teknisk arkitektur og virksomhetsarkitektur.
Forkunnskaper:
Det er ingen formelle krav.
Bedriftsinternt kurs
Bedriftsinterne kurs er et effektivt og lønnsomt alternativ dersom flere i din bedrift har behov for kompetanseheving samtidig. Kurs kan avholdes i våre lokaler eller hos dere. Dette kurset fungerer godt som bedriftsinternt kurs og kan skreddersys ved behov.
Ta kontakt for et uforpliktende tilbud
Innhold:
Deltakerne får mer enn bare et strategisk overblikk over IT Service Management. Kurset gir svar på blant annet:
- Hvordan kan IT Service Management styrke samhandlingen mellom IT og forretningssiden?
- Hvordan kan IT Service Management støtte etableringen av en god IT-strategi?
- På hvilken måte bør virksomheten bygge opp og forvalte en kunnskapsstrategi?
- Hvordan styrke ansattes ansvarsfølelse og samtidig implementere strukturerte ITSM-prinsipper?
- Er tjenestenivåavtaler (SLA-er) virkelig nødvendige?
Dette kurset har ingen sertifisering.
Vil du sertifisere deg?
ITIL Foundation