Samarbeid på neste nivå med Microsoft Teams

I dette kurset får man teste ut og erfare hvordan Microsoft Teams kan få grupper, teams, avdelinger og virksomheter til å kommunisere og samarbeide enklere og bedre.

Ingen verktøy fra Microsoft har hatt så rask utbredelse som Microsoft Teams, og når du deltar i dette kurset, vil du forstå hvorfor. Du få full oversikt over hvilke muligheter Teams gir, og du lærer å mestre bruken av Teams og får en grunnleggende innføring i administrasjon og tilpasning.

Målgruppe:

Dette kurset retter seg mot alle som ønsker å la teknologien bidra til sterkere samarbeid i grupper og teams. Det er aktuelt både for deg som skal bruke og administrere teams, samt beslutningstakere som skal bestemme hvordan Teams skal tas i bruk i en virksomhet

Forkunnskaper:

Grunnleggende forståelse av Office og nettlesere, men ingen eller liten erfaring med SharePoint. Det er en fordel, men ikke en forutsetning at deltakerne har erfaring med bruk av dokumenter i skyen (OneDrive og SharePoint)

Innhold:

På dette kurset vil du lære å: 

  • Komme i gang og få oversikt over Teams-applikasjonen.  

  • Bruke teams, kanaler, samtaler, filer og faner.  

  • Bruke teams i en avdeling med dokumentdeling, web-møter og kontinuerlig dialog. 

  • Arbeide i prosjekter i teams med enkel og avansert oppgavestyring.  

  • Dele prosjektnotater i Teams 

  • Bruke tilkoblede ressurser som timeføring, testverktøy og problemhåndtering direkte i Teams.  

  • Arbeide som gjest i teams 

  • Utnytte teams til personlig produktivitet med å generere oppgaver, styre varslinger og følge med på aktivitetsstrømmen.  

  • Bruke Teams som primært kommunikasjonsverktøy med direktemeldinger og samtaler med og uten video, samt håndtering av statusinfo.  

  • Finne relevant informasjon raskt og enkelt med søk, navigasjon og hurtigtaster.  

  • Utnytte teams i en mobil hverdag med Teams-appen i kombinasjon med andre apper fra Microsoft.  

  • Opprette og administrere teams med styring av medlemmer, gjester og eiere.  

  • Konfigurere rettigheter og innstillinger 

  • Finne beste praksis for organisering av teams, kanaler, dokumenter og annen informasjon 

  • Få oversikt over muligheter med chatbots, apper og connectors for automatisering og kobling til andre tjenester.  

  • Planlegge bruk av Teams i en organisasjon og legge en strategi for bruk av Teams sammen med e-post, intranett og sosiale medier.  

 

Other relevant courses