Google Analytics 4 kurs (GA4)

Google Analytics 4 erstatter Universal Analytics fra 1. juli 2023.

Google Analytics 4 kurs for alle som vil forberede seg på overgangen til en ny versjon. Google Analytics 4 er en ny versjon av Google Analytics som erstatter Universal Analytics (den versjonen du bruker i dag). Fra 1. juli 2023 blir ikke lenger data behandlet i standard Universal Analytics-områder. Det betyr at du innen den tid må over på Google Analytics 4.

Målgruppe:

Kurset passer for alle som ønsker å lære Google Analytics 4. Både du som i dag bruker Google Analytics og skal flytte over på ny versjon og du som skal i gang med Google Analytics.

Forkunnskaper:

Du må ikke ha noe kunnskap innen Google Analytics fra før, men du bør ha tilgang på din egen konto. Hvis du ikke har en egen Analytics-konto satt opp på nettstedet ditt kan du gjøre det gratis nå på analytics.google.com.

Kursinnhold:

Dette er et kurs for deg som ønsker å lære det viktigste i Google Analytics 4 i løpet av en dag.

Vi anbefaler alle som bruker Google Universal Analytics (GA3) i dag om å implementere GA4 snarest mulig slik at du har mest mulig data tilgjengelig innen den dagen Universal Analytics forsvinner.

  • Hva er Google Analytics 4 (GA4).
  • Planlegging og forberedelser for GA4.
    • Få en sjekkliste.
  • Hvordan sette opp GA4 og konfigurere det riktig.
    • Manuelt eller med Tag Manager?
    • Installer GA4 sammen med Universal Analytics.
    • Tips til planlegging av migrering fra UA til GA4.
  • Google Analytics 4 VS Universal Analytics.
    • Hva er nytt i GA4?
    • Hvilke fordeler har man av å bruke GA4.
    • Hvorfor trenger vi fortsatt begge deler.
  • Innføring i Digital Analytics.
    • Web + app.
    • Viktige begreper.
  • Sporing, analyse og rapportering i GA4.
    • Lær å bruke Analytics for alt det er verdt.
    • Nye sporingskoder gir flere muligheter.
    • Koble til integrering for Google Ads + Search Console.
    • Analysere kunde- og brukerreiser.
    • Hvilke standardrapporter bør du bruke i GA4 (reports).
    • Hent ut egne data og skreddersy rapporter (explore).
    • Analyser kampanjer og rapporter resultatene av disse (advertising).

Other relevant courses

6. May
1 days
Classroom Virtual
7. May
1 days
Classroom Virtual
5 days
Classroom Virtual