Glasspaper har

kompetansen, kapasiteten og verktøyene


Learning Services

/>

La oss hjelpe dere å få ønsket effekt av opplæring!
Glasspaper har kompetansen, kapasiteten og verktøyene til å hjelpe din bedrift med å oppnå ønsket effekt av opplæring. Vi bistår våre kunder på to fronter:

  • Vi bistår med planlegging og kvalitetssikring av deres satsning på kompetanseutvikling
  • Vi tar ansvar for at all administrasjon og koordinering skjer effektivt og med høy kvalitet

Som et av Norges største kurssenter vet Glasspaper bedre enn de fleste hva som skal til for å skape ønsket effekt, og det er en prosess som starter lenge før det dumper en kurskatalog ned i innboksen og varer lenge etter at du forlater kurslokalet.

Mange av oss har deltatt på et knallbra kurs som i ettertid ikke har medført noen endring hverken i effektivitet eller kvalitet. A-ha opplevelser føles godt der og da, men er ingen garanti for at kurset/opplæringen blir en god investering for individ eller organisasjon.

 

Noen nyttige spørsmål å stille seg er;

  • Hvordan skal kompetanseutviklingen forsterke de forretningsmessige målene som er satt?
  • Hvilke kompetanser trenger vi som bedrift, og hvordan skal disse være fordelt i organisasjonen?
  • Hvilke kompetanser etterspør kundene våre?
  • Hvilke kompetanser etterspør medarbeiderne våre (gjerne basert på kundeopplevelser)?
  • Hvordan skal ny kunnskap og bevissthet overføres til den enkelte, og hvordan passer dette vedkommendes prefererte «lærestil»?
  • Hvilke forventninger stilles til de det satses på? Hvordan er den enkeltes motivasjon og holdning til dette?
  • Hvilket ansvar har nærmeste leder for å sikre effekt? I hvilken grad er nærmeste leder i stand til å ta dette ansvaret?
  • Hvordan skal det sikres at all arbeidet med koordinering og administrasjon bidrar til å motivere den enkelte, samtidig som det ikke tar vekk strategisk fokus hos HR (eller annen ansvarlig)?
  • Hvordan sikrer bedriften at den enkelte får riktig støtte og oppfølging i etterkant?
  • Når og hvordan skal endring og effekt måles?
  • Hvordan tar bedriften vare på og utvikler endringskulturen som skapes?

 

 

 

 

 

Epost mottat


Du er nå meldt på nyhetsbrevlisten

Epost mottat


Du er nå meldt på nyhetsbrevlisten

Kontakt oss

Business Manager, Learning Services

Lars Erik Veidal

922 20 011

lars.erik.veidal@glasspaper.no


Glasspaper er kåret til Årets Microsoft Kurspartner 2017 - dette er åttende år på rad vi mottar denne hedersprisen