"Vi hjelper deg å nå dine kompetansemål i 2017"


Google Analytics og Webanalyse

Kursavgift: kr 6 900 | Varighet: 1 dager

Beskrivelse:

Gratisverktøyet Google Analytics er et av verdens mest brukte digitale analyseverktøy. Delta på dette kurset og få en effektiv innføring i hvordan du kan bruke Google Analytics i din arbeidshverdag.

Varighet: 09.00-16.00


På slutten av dette kurset, vil du forstå:
  • Hva Google Analytics er og hva verktøyet kan brukes til
  • Hvordan du setter opp enkle mål for aktivitet på nettsidene dine
  • Hvordan du kan spore verdifulle hendelser
  • Hvordan vurdere:
  • - hvilke målgrupper og trafikkilder som er mest verdifulle
    - hvilke deler av innholdet ditt som blir konsumert
    - hvor mange salg du har gjort eller henvendelser du har mottatt
    - om nettsiden er mobilvennlig og rask
  • Hvordan du lager enkle dashboards


Målgruppe:


  • IT-ansvarlige
  • Webansvarlige
  • Markedsansvarlige
  • Digitale rådgivere
  • Andre som ønsker å lære om Google Analytics og webanalyse

Forkunnskaper:


Det er ingen formelle krav. Det er en fordel om du har kjennskap til digital markedsføring.

MERK: Ta med PC og login til egen Google Analytics-konto på kurset


Innhold:


Agenda:
  • Hva er Google Analytics og hva kan verktøyet brukes til?
  • Avklaring av viktige termer og begreper (fluktfrekvens, økter, brukere m.fl.)
  • Gjennomgang av brukergrensesnittet / nyttige funksjoner
  • Hvordan sette opp mål og sporing av viktige hendelser?
  • Hvordan komme i gang med konverteringssporing?
  • Gjennomgang av de viktigste rapportene
  • Hvilke målgrupper besøker nettsidene?
  • Hvor kommer trafikken fra?
  • Hvilke deler av nettsidene våre blir mest besøkt
  • Hvordan spore digitale markedsaktiviteter?
  • Hvilke enheter blir brukt? (Desktop, nettbrett og mobil)
  • Er nettsidene mobilvennlige og raske?
  • Hvordan lage enkle dashboards?
  • FAQ og Spørsmål og svar


Form
En blanding av presentasjon, oppgaver og plenumsdiskusjon

Kursmateriale – papirfrie kurs!
Du vil få tilsendt kursmateriell i PDF i etterkant av kurset.


Kursholder er Lise Fimreite Simensen
Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser.


Sertifisering:


Dette kurset har ingen sertifisering.



Bestill kurset her

arrow

Velg kurssted

    arrow

    Velg dato

    kurs merket med * har startgaranti

    arrow

    Mailen er sendt:

    Ditt tips er registrert og sendt!
    Vi håper snarlig å se deg på kurs hos oss!

    Feilmelding:

    OBS! Vi har problemer med å sende ditt tips!

    Vi anbefaler deg å sjekke om du har skrevet inn en gyldig mailadresse.

    Tips sjefen

    Lyst til å delta på dette kurset, men må overbevise sjefen først?

    Glasspaper har laget en tips funksjon, som gjør det enklere for deg å overbevise din sjef om at dette kurset er perfekt for deg.
    Det eneste du trenger å gjøre er å fylle ut kontaktinformasjon, så sender vi relevant informasjon om kurset rett til dine utvalgte kontaktpersoner.
    Bruk gjerne funksjonen til å tipse venner og kollegaer om at dette er et nyttig kurs for dem





    Kontakt oss

    Kursansvarlig

    Trude Dahl Helland

    908 66 561

    Trude.Helland@glasspaper.no


    Glasspaper er kåret til Årets Microsoft Kurspartner 2016 - 2015 - 2014 - 2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2008!