Kurs i Microsoft .NET 4.5 og Visual Studio 2012

Glasspaper er en komplett
kurs-leverandør for utviklere!


Google Analytics og Webanalyse

Kursavgift: kr 6 900 | Varighet: 1 dager

Beskrivelse:

Gratisverktøyet Google Analytics er et av verdens mest brukte digitale analyseverktøy. Delta på dette kurset og få en effektiv innføring i hvordan du kan bruke Google Analytics i din arbeidshverdag.

Varighet: 09.00-16.00


På slutten av dette kurset, vil du forstå:
  • Hva Google Analytics er og hva verktøyet kan brukes til
  • Hvordan du setter opp enkle mål for aktivitet på nettsidene dine
  • Hvordan du kan spore verdifulle hendelser
  • Hvordan vurdere:
  • - hvilke målgrupper og trafikkilder som er mest verdifulle
    - hvilke deler av innholdet ditt som blir konsumert
    - hvor mange salg du har gjort eller henvendelser du har mottatt
    - om nettsiden er mobilvennlig og rask
  • Hvordan du lager enkle dashboards


Målgruppe:


  • IT-ansvarlige
  • Webansvarlige
  • Markedsansvarlige
  • Digitale rådgivere
  • Andre som ønsker å lære om Google Analytics og webanalyse

Forkunnskaper:


Det er ingen formelle krav. Det er en fordel om du har kjennskap til digital markedsføring.

MERK: Ta med PC og login til egen Google Analytics-konto på kurset


Innhold:


Agenda:
  • Hva er Google Analytics og hva kan verktøyet brukes til?
  • Avklaring av viktige termer og begreper (fluktfrekvens, økter, brukere m.fl.)
  • Gjennomgang av brukergrensesnittet / nyttige funksjoner
  • Hvordan sette opp mål og sporing av viktige hendelser?
  • Hvordan komme i gang med konverteringssporing?
  • Gjennomgang av de viktigste rapportene
  • Hvilke målgrupper besøker nettsidene?
  • Hvor kommer trafikken fra?
  • Hvilke deler av nettsidene våre blir mest besøkt
  • Hvordan spore digitale markedsaktiviteter?
  • Hvilke enheter blir brukt? (Desktop, nettbrett og mobil)
  • Er nettsidene mobilvennlige og raske?
  • Hvordan lage enkle dashboards?
  • FAQ og Spørsmål og svar


Form
En blanding av presentasjon, oppgaver og plenumsdiskusjon

Kursmateriale – papirfrie kurs!
Du vil få tilsendt kursmateriell i PDF i etterkant av kurset.


Kursholder er Lise Fimreite Simensen
Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser.


Sertifisering:


Dette kurset har ingen sertifisering.



Epost mottat


Du er nå meldt på nyhetsbrevlisten

Epost mottat


Du er nå meldt på nyhetsbrevlisten

Bestill kurset her

arrow

Velg kurssted

    arrow

    Velg dato

    kurs merket med * har startgaranti

    arrow

    Mailen er sendt:

    Ditt tips er registrert og sendt!
    Vi håper snarlig å se deg på kurs hos oss!

    Feilmelding:

    OBS! Vi har problemer med å sende ditt tips!

    Vi anbefaler deg å sjekke om du har skrevet inn en gyldig mailadresse.

    Tips sjefen

    Lyst til å delta på dette kurset, men må overbevise sjefen først?

    Glasspaper har laget en tips funksjon, som gjør det enklere for deg å overbevise din sjef om at dette kurset er perfekt for deg.
    Det eneste du trenger å gjøre er å fylle ut kontaktinformasjon, så sender vi relevant informasjon om kurset rett til dine utvalgte kontaktpersoner.
    Bruk gjerne funksjonen til å tipse venner og kollegaer om at dette er et nyttig kurs for dem





    Kontakt oss

    Kursansvarlig

    Trude Dahl Helland

    908 66 561

    Trude.Helland@glasspaper.no


    Glasspaper er kåret til Årets Microsoft Kurspartner 2015 - 2014 - 2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2008!